موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش

ساخت وبلاگ

همانطور که در متن قبل گفته شد قبل از سفر برای تحصیل در روسیه باید تمام موارد را بررسی کرد تا از وقوع ضررات یا خطرات جلوگیری کرد. در این مطلب نیز به ادامه موضوع قبل می پردازیم:

بیمه درمانی برای دانشجویان

مدارس با توجه به قانون به صورت دولتی دانش آموزان خود را بیمه می کنند که می توانند در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی معاینه شده و خدمات درمانی دریافت کنند. ولی ما توصیه می کنیم که یک گواهی بین المللی بیمه در کشورخود دریافت کنید. چند مرکز اروپایی و آمریکایی در سطح بالا (مرکز پزشکی آمریکا، کلینیک یورو، و غیره) و چند بیمارستان خصوصی خوب در مسکو، سنت پترزبورگ و دیگر شهرها وجود دارند، اما دسترسی به آنها برای شما هزینه بر می باشد. توصیه می کنیم در بیمه نامه خود هزینه های آمبولانس را نیز ذکر کنید.

نکات مهم برای تحصیل در روسیه

شرایط آب و هوا در روسیه

آب و هوای مسکو، سن پترزبورگ و سایر شهرها متفاوت است (آب و هوای مسکو معتدل تر و در سن پترزبورگ میزان رطوبت بالا است)، اما در همه شهرها 4 فصل وجود دارد. زمستان ها طولانی و سرد (برف زیاد و دمای متوسط حدود 10 درجه سانتیگراد) . تابستان ها گرم با بارندگی های پراکنده. آب و هوای این کشور تحصیل در روسیه را برای افرادی که در کشورهایی با آب و هوای متفاوت زندگی می کنند را سخت می کند ولی اینکه چه لباس هایی به همراه داشته باشید، بستگی به زمانی از سال دارد که به روسیه می روید، کمک حال شما می باشد. اما در هر صورت باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. شما پیاده روی زیادی خواهید داشت پس یک کفش راحتی به همراه داشته باشید؛
  2. در مورد لباس هم همینطور است. پس از دیدن شهروندان روسیه، متوجه خواهید شد که اغلب تمایل به پوشیدن لباس های با رنگ تیره دارند.

امنیت در روسیه

آیا زندگی در شهر نیویورک یا لندن امن و بی خطر است؟ علی رغم ذهنیت های موجود، سفر به مسکو، سن پترزبورگ و کل روسیه به طور کلی خطرناک نیست. البته ممکن است در بهار قطعات یخ آب شده و روی سرتان بیفتند اما از بابت مافیا نگران نباشید. وقایع اخیر موجب ترس از حملات تروریستی شده اند، اما هیچ شهر دیگری در دنیا وجود ندارد که از خطر تروریسم در امان باشد. مسکو و سنت پترزبورگ، دو شهر بزرگ روسیه هستند که براحتی امنیت را احساس خواهید کرد.

به محض ورود به روسیه چه اتفاقی می افتد؟

دانشجویانی که به مسکو می آیند، معمولا وارد یکی از دو فرودگاه بین المللی مسکو – شرمتیوو یا فرودگاه بین‌المللی دوموده‌دوو می شوند. مورد دوم بیشتر توصیه می شود، چرا که در سال 2002 بازسازی شده و اکنون قابل مقایسه با فرودگاه های مدرن اروپای غربی است. شرمتیوو بیشتر یک فرودگاه قدیمی است و کنترل پاسپورت و چمدان ها ممکن است با تاخیر انجام شود. فرودگاه بین المللی اصلی سنت پترزبورگ ((Pulkovo نام دارد. علاوه بر این، فرودگاه های بزرگ بین المللی در شهرهای سیبری و شرق دور روسیه وجود دارند.

فرایند عبور از کنترل های رسمی – این مراحل در همه فرودگاه ها مشترک است. پس از اینکه هواپیما را ترک کردید (مستقیما وارد ساختمان فرودگاه می شوید)، ابتدا باید گذرنامه شما کنترل شود. قبل از رفتن به کافه و بار مطمئن شوید که هر دو نسخه کارت مهاجرت را پر کرده اید (معمولا به همراه کارت پرواز صادر می شوند اما همچنین می توانید در کنار ورودی کنترل پاسپورت نیز آن را بیابید). پس از کنترل گذرنامه کارت مهاجرت را با یک مهر دریافت خواهید کرد. سپس، به منطقه دریافت چمدان بروید. نوار نقاله چمدان را با توجه به شماره پرواز خود پیدا کنید.

قبل از اینکه چمدان خود را پیدا کنید، باید یک اعلامیه گمرکی را پر کنید (حتی اگر کالای خاصی به همراه نداشته باشید باید آن را پر کرده و مهر مربوط به آن را دریافت کنید). اگر شما مقدار زیادی پول و تجهیزات گران قیمت (لپ تاپ، و غیره) به همراه دارید، لطفا آن را در اعلامیه ذکر کنید. اگر شما چیزی برای اعلام دارید پس از دریافت چمدان به راهروی “قرمز” بروید، در غیر اینصورت از راهروی “سبز” خارج شوید.

شما از این طریق از سالن ورودی، جایی که معمولا منتظر ملاقات آشنایان خود هستید، خارج می شوید. اگر هزینه انتقال در هزینه های پرداختی برای برنامه تحصیلی شما لحاظ شده باشد، نماینده دانشگاه به فرودگاه خواهد آمد و شما را به محل اقامتتان انتقال خواهد داد. اگر شخصی را با نشانه ای از طرف دانشگاه پیدا نکردید، کمی صبر کنید. شاید شما آن را گم کرده اید یا هواپیمای شما قبل از رسیدن او فرود آمده است. اگر کسی را پیدا نکردید با دفتر دانشگاه برای روشن شدن وضعیت تماس بگیرید.

اگر قصد سفر به شهر را به تنهایی دارید، می توانید یک تاکسی بگیرید. فقط از خدمات تاکسی رسمی استفاده کنید و از خودروهای شخصی و شلوغی های فرودگاه دوری کنید. هزینه انتقال استاندارد از فرودگاه به مرکز شهر 40-60 دلار است. علاوه بر این، می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید و یا با اتوبوس و تاکسی به مترو ببرید، اگرچه خیلی سریع نیست اما مطمئن ترین راه است.

 

دانشجویان علاقمند به تحصیل در روسیه همواره می توانند با خیال راحت اقدامات لازم را برای این کشور انجام دهند. در صورت داشتن سوالات بیشتر موسسه تکیه گاه دانش، مشاوره تحصیل در خارج از کشور را بصورت رایگان برای دانشجویان فراهم کرده تا شما را برای رسیدن به رویاهایتان همراهی نماید.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : تحصیل در روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 267 تاريخ : دوشنبه 25 تير 1397 ساعت: 12:39

دغدغه های زیادی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند، وجود دارد. موسسه تکیه گاه دانش سعی بر این دارد که از بوجود آمدن هر اتفاق احتمالی برای دانشجویان جلوگیری نماید، مقاله راهنمایی برای تحصیل در روسیه را بدین منظور برای دانشجویان و همچنین والدینی که فرزندانشان قصد ادامه تحصیل در روسیه دارند فراهم آورده است.

راهنمایی برای تحصیل در روسیه

هزینه های زندگی در روسیه چقدر است؟

برای زندگی در مسکو به 300 تا 400 دلار در ماه (حداقل) نیاز خواهید داشت. هزینه ها در سنت پترزبورگ و ولگوگراد نسبتا کمتر است، همچنین مسکو کمی ارزان تر از کشورهای غربی است که به همین دلیل اکثر دانشجویان تحصیل در روسیه ، بخصوص شهر مسکو را انتخاب می کنند. هزینه های نشان داده شده در اینجا تقریبی است (به طوریکه بیشتر قیمت ها مربوط به مسکو است). با این حال این هزینه های نسبتا کمتر برای برخی افراد زیاد می باشد ولی نگران نباشید کشور روسیه با در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه برای علاقمندان این امکان را فراهم آورده تا دانشجویان علاقمند به رویای خود دست یابند.

خوردن، نوشیدن و غذاخوردن در کافه

به لحاظ غذا و نوشیدنی شما به 40 تا 80 دلار در هفته نیاز دارید (تمام قیمت ها بر حسب دلار آمریکا). کافه ها یک شام خوب را با قیمتی معادل 20 دلار عرضه می کنند. اگر در روزهای کاری هفته به کافه بروید، یک وعده غذایی در حدود 7 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

سرگرمی های شبانه

قیمت بلیط سینما برای فیلم های انگلیسی 10 دلار می باشد، اما شما می توانید فیلم ها را به زبان روسی با قیمت 5 دلار تماشا کنید. بلیط تئاتر، اپرا و یا رقص باله 30 دلار است، اما برای نشستن در مکان های خوب باید 70 دلار و بالاتر پرداخت کنید. ورود به موزه ها و گالری ها بسته به تخفیف های موجود ممکن است از 1 تا 10 دلار متغیر باشد. هزینه ورود به کلاب های شبانه از 5 تا 10 دلار متغیر است، اما در برخی موارد هزینه ورود رایگان می باشد.

حمل و نقل عمومی

هزینه استفاده از مترو در محدوده 24 تا 36 دلار در هر ماه می باشد. بلیط اتوبوس ها، تراموا و اتوبوس های ترمینال، بدون در نظر گرفتن مسیر، از 0?5 تا 0?9 دلار برای هر سفر متغیر است.

گشت و گذار

از مسکو می توانید به نزدیک ترین شهر تحت عنوان حلقه طلایی برای یک روز سفر کنید. این سفر برای شما 15 تا 20 دلار هزینه خواهد داشت. بلیط های قطار برای سفر به روسیه ارزان هستند (بلیط مسکو به سن پترزبورگ حدود 15 -20 دلار می باشد).

هزینه اقامت

اقامت در خانه های دانشجویی ارزان با امکانات خصوصی (حمام و دستشویی) در محدوده 20 تا 30 دلار می باشد.

لباس

توصیه می شود که لباس های زمستانی خود را که شامل کلاه، شال، کت و کفش است در روسیه خریداری کنید. قیمت آنها ارزانتر از کشورهای غربی بوده و برای آب و هوای روسیه مناسب تر هستند.

تماسهای بین المللی

اگر میخواهید تماسهای بین المللی برقرار کنید، کارت هایی با قیمت 20 دلار وجود دارند که امکان تماس 2 ساعته به اروپا و آمریکا را به شما می دهند. تمام تماسهای درون شهری رایگان هستند.

حال که در مورد قیمت ها در روسیه صحبت کردیم، لازم به ذکر است که نرخ تورم سالانه 11-12? است.

توصیه های پولی و ارزی در روسیه

هر چند که قیمت اکثر کالاها بر حسب دلار آمریکا یا یورو می باشد اما تنها واحد پولی که در قلمروی روسیه برای خرید کردن پذیرفته می شود روبل روسیه است. شما نمی توانید روبل روسیه را در دفاتر مبادله ارز در کشور خود خریداری کنید، بنابراین توصیه می شود که کارت اعتباری / نقدی خود را برای برداشتن پول از دستگاه های خودپرداز به همراه داشته باشید.

همچنین می توانید دلار آمریکا را به صورت نقدی (در شرایط مناسب و بدون پارگی و تا شدگی) به همراه داشته باشید و در دفاتر مبادله ارز در شهر، که بسیاری از آنها 24 ساعت باز هستند، به روبل تبدیل کنید. چک های مسافرتی بسیار معمول نیستند و همه بانک ها آنها را برای تبادل ارز قبول نمی کنند.

ویزای روسیه برای دانشجویان خارجی

نوع دعوت نامه ای که دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی ارسال می کنند بسته به مدت زمانی که قصد تحصیل در روسیه را دارید متغیر است. اگر برنامه شما کمتر از 3 ماه باشد، به شما ویزای توریستی داده می شود. برای برنامه های طراحی شده برای یک دوره 6 یا 12 ماهه ویزای چند بار ورود Multiple Visa) ) داده می شود. گاهی اوقات اگر دعوتنامه معتبر داشته باشید می توانید برای 3 ماه بیشتر نیز ویزای خود را تمدید کنید.

 

 

معمولا مراحل آماده سازی دعوت نامه 2 تا 4 هفته طول می کشد، همچنین 3 تا 5 روز طول می کشد تا به محل شما ارسال شود. دریافت ویزا می تواند در نزدیکترین کنسولگری روسیه به محل زندگی شما از 1 روز تا 3 هفته، بسته به اینکه مایل به پرداخت چه میزان پول هستید به طول بیانجامد. این زمان همچنین به شیوه ای که اسناد خود را تحویل می دهید نیز بستگی دارد: حضوری و یا از طریق ایمیل. فرآیند اخذ ویزا، بدون شک، وقت گیر است، علاوه بر این ممکن است تاخیر در روند وجود داشته باشد. اگر، با این حال، شما مصمم به دریافت روادید روسیه هستید، توصیه می شود که در اسرع وقت اقدامات مربوط به آن را انجام دهید. اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید می توانید با تکیه گاه دانش، مشاوره تحصیل در خارج از کشور تماس گرفته و از مشاوره رایگان این موسسه بهره ببرید.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : تحصیل در روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 307 تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397 ساعت: 13:52

مشخصات محصول

این محصول باعث افزایش ایمنی و راحتی در حین رانندگی می شود. این محصول با تجربه و تکنولوژی شرکت ما ساخته شده است.

ویژگی ها

اول، این باعث می شود که ضربه و لرزش ناشی از عبور از سرعت گیرها و جاده های ناهموار در سرعت های بالا به خوبی جذب شود و کمتر به بدنه خودرو منتقل شود.

دوم، به هنگام ورود به پیچ های خطرناک با سرعت بالا، از وقوع پدیده تمایل به خروج از جاده جلوگیری می کند.

سوم، لرزش و صداهای بدنه خودرو را به حداقل می رساند.

چهارم، باعث کاهش خستگی راننده هنگام رانندگی در مسافت های طولانی و یا رانندگی بیش از حد می شود.

 

ایمنی ضربه گیر کمک فنر اورتان و وضعیت فروش آن

ضربه گیر کمک فنر اورتان TTC بهترین محصول جذب لرزش است که به پشتوانه 20 سال تکنولوژی و دانش TTC ساخته شده است. در 10 سال گذشته ما اعتماد به نفس بالایی در زمینه تولید ضربه گیرهای کمک فنر کسب کرده ایم و محصولات جدید ضربه گیر کمک فنر اورتان را توسعه داده ایم. برای ورود به هر کشور که در صنعت خودروسازی پیشرو است، ضربه گیرهای کمک فنر اورتان TTC گواهینامه های بین المللی KS A 9001: 1 809001 را در سال 2007 دریافت کردند.

 

 

ضربه گیر کمک فنر از جنس اورتان

 

آیا ضربه گیرهای کمک فنر اورتان TTC از لاستیک ساخته شده اند

این ضربه گیرها حتی 1? لاستیک نیز در ساختار خود ندارند. این محصول 100 درصد از ماده اورتان تشکیل شده است. TTC Co.، Ltd با استفاده از توسعه فن آوری های پیشرفته در طول 3 نسل و با شناخت کامل از مواد ترکیبی، این محصول را تولید کرده است که هیچکس نمی تواند مشابه آن را تولید کند. ضربه گیرهای کمک فنر اورتان TTC ، محصولی هستند که پس از تعداد زیادی آزمون و خطای و آزمایش های مداوم بر روی محصول و مواد ساخته شده اند. در حال حاضر ما از همان مواد اورتانی استفاده می کنیم که NIKE، بهترین شرکت ورزشی در جهان، برای تولید کفش و لباس های خود استفاده می کند.

با ثبت طراحی و حق اختراع این ماده با ارزش، عملکرد آن قوی تر و بهتر از محصولات ضربه گیر قبلی شرکت TTC Co.، شده است. هم اکنون ما با افتخار این محصول فوق العاده را ارائه می دهیم. هیچ محصول دیگر نمی تواند از کیفیت مواد، طراحی و تکنولوژی محصولات TTC Co.Ltd کپی کند.

 

این ضربه گیرها بر روی چه نوع خودروهایی می توانند نصب شوند

ضربه گیرهای کمک فنر اورتان TTC را می توان بر روی هر خودرویی که دارای کمک فنر لوله ای برای جذب لرزش است نصب کرد. این را نمی توان بر روی کمک فنرهای میله ای و مستطیلی مورد استفاده قرار داد.

 

 

ضربه گیر کمک فنر از جنس اورتان

 

خلاصه ای از ویژگی های ضربه گیر کمک فنر اورتان

با دانش شرکت ما در خصوص نسبت های بهینه ترکیب مواد پلی اورتان، این محصولات دارای مقاومت بالا در برابر گرما و سرما و مقاومت در برابر روغن می باشند. بنابراین، می توان از آن در همه مناطق و شرایط آب و هوایی استفاده کرد. این محصول دارای دوام عالی است. تنش و قدرت جذب بالای محصول می تواند هر گونه ارتعاش را به طور موثر جذب کند. اندازه های مختلف این ضربه گیر اورتان (K، S، A، A +، B. B +، C، C +، O، F+، F ) می تواند بر روی بیشتر خودروهای موجود در جهان استفاده شود. این محصول از کمک فنرهای خودروی شما در برابر لرزش های غیر قابل پیش بینی محافظت می کند و حس پایداری بیشتر در پیچ ها را فراهم می کند.

نقش اصلی آن افزایش راحتی در هنگام رانندگی و رانندگی با ایمنی بیشتر است. ضربه گیر کمک فنر اورتان از کمک فنرهای لرزه گیر محافظت می کند و دوام آنها را افزایش می دهد. این محصول باعث کاهش هزینه های بالای تعویض کمک فنر می شود و بهترین عملکرد را با توجه به قیمت خود ارائه می دهد.

 

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : ضربه گیر کمک فنر, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 277 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 14:29

اطمینان از بهمراه داشتن مدارک لازم

لازم به ذکر است داشتن گذرنامه برای ورود به کشور مقصد و بازگشت به کشور خودتان لازم است. با این حال بسیاری از کشورها نیاز به ویزای دانشجویی دارند، درخواست خود را در زمان مناسب و چند ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود ارسال کنید. مطمئن شوید که ویزای شما تمام دوره تحصیل در خارج از کشور را پوشش خواهد داد.

نکات ضروری قبل از مهاجرت تحصیلی

مشاوره با دانشجویان دیگر

با دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند صحبت کنید. مشورت با افرادی که برنامه های موردنظر شما را قبلا گذرانده اند یا مشورت با موسساتی که در راستای مشاوره تحصیل در خارج از کشور فعالیت می کنند، به شما فرصتی می دهد تا سؤالات خاص خود را مطرح کنید و هرگونه استرس و ترسی که ممکن است داشته باشید را کاهش دهد

یافتن راه هایی برای هزینه‌ها

تحصیل در خارج از کشور می تواند گران باشد. قبل از شرکت در هر برنامه ای، تخمین بزنید که به چه سرمایه ای در طول زمان تحصیل خود در خارج از کشور نیاز خواهید داشت. قبل از رفتن به کشور دیگر برای ادامه تحصیل، بدن خود را به لحاظ پزشکی چک کنید و با مراجعه به پزشک خود مطمئن شوید که در سلامت کامل هستید. به دکتر خود بگویید که قصد سفر به کجا را دارید و ببینید آیا او توصیه های خاصی در مورد کشور مقصد دارد یا خیر. مهم است که همه واکسن های خود را تزریق کرده باشید.

قوانین را بدانید و به آنها عمل کنید

اطمینان حاصل کنید که قوانین کشور میزبان خود را به طور کامل می دانید. با قوانین مربوط به فعالیت های مشترک مانند رانندگی یا مواردی دیگر آشنا شوید. حتی یک اشتباه جزئی می تواند مشکل بزرگی برای یک خارجی که با قوانین محلی آشنا نیست ایجاد کند.

چمدان خود را هوشمندانه ببندید

متناسب با آب و هوای کشور مقصد لباس های مناسب به همراه داشته باشید. مدارک مهم مانند بلیط هواپیما، گذرنامه و کارت های اعتباری را در دسترس قرار دهید.

موارد اورژانسی

قبل از شروع سفر خود نحوه ی تماس با پلیس، اداره آتش نشانی و سایر خدمات اضطراری موجود در کشور میزبان را یاد بگیرید. علاوه بر این، سفر خود را با وزارت امور خارجه هماهنگ کنید. برنامه ثبت نام مسافران به صورت هوشمند و رایگان است که به دولت اجازه می دهد تا به شما در شرایط اضطراری کمک کند.

بیمه

بیمه مسافرتی به هنگام سفر امری حیاتی است و به هنگام بیماری یا بروز مسائل جدی پزشکی یک سرمایه گذاری ارزشمند به حساب می آید. اگر در حال حاضر بیمه درمانی دارید، لطفا بررسی کنید که آیا مراقبت های پزشکی در خارج از کشور را پوشش می دهد. در غیر اینصورت باید سیاست های خاص مرتبط با سفرهای خارج از کشور را دریافت کنید.

در مورد غذا و نوشیدنی ها تحقیق کنید

یکی از لذت های سفر امتحان کردن غذا و نوشیدنی های مشهور کشور مقصد است. قبل از امتحان کردن دست پخت ها و نوشیدنی های محلی، از عوارض احتمالی آنها مطلع شوید. باید مراقب خوردن هر چیزی باشید.

بدانید که نمی توانید برای همه چیز برنامه ریزی کنید

بهتر است قبل از تحصیل در روسیه یا سفر در همه ی زمینه ها اطلاعاتی را کسب کنید اما امکان برنامه ریزی برای همه چیز وجود ندارد. ذهنیت خود را در مورد ماجراجویی های آینده خود باز نگه دارید. برنامه ریزی برای اتفاقات آینده می تواند خوشایند باشد اما مواجه شدن با اتفاقاتی که برای آنها برنامه ریزی نکرده اید نیز می تواند چالش سرگرم کننده ای باشد.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : مشاوره تحصیل در خارج از کشور, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 265 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 13:03

افزایش هزینه‌های تحصیل و بازار کار کساد اروپا، روز به روز دانشجویان بیشتری را به سمت روسیه هدایت می‌کنند و در سال جاری بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه پلی‌تکنیک سنت پترزبورگ پتر کبیر ثبت نام کرده‌اند. درست در زمان انتشار رتبه‌بندی QS EECA دانشگاه‌ها در سال 2018، برخی از عواملی که چرا دانشجویان خارجی تحصیل در روسیه را انتخاب می‌کنند، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

انتخاب روسیه برای تحصیل

هزینه‌های کمتر زندگی و تحصیل در روسیه

در حالیکه که با 1000 دلار در ماه حتی نمی‌توان از پس پرداخت اجاره خانه و هزینه‌های زندگی در اکثر کشورهای اروپایی برآمد، اما می‌توان در روسیه فقط با حدود 430-580 دلار در ماه زندگی کرد؛ نه تنها می‌توان کرایه خوابگاه و هزینه حمل و نقل و لباسشویی را پرداخت کرد، بلکه حتی کمی پول برای پس‌انداز هم باقی می‌ماند. هزینه‌های تحصیل در روسیه نیز بسیار منطقی و معقولانه است و هزینه‌ی برخی دوره‌ها از 1000 دلار تا 6000 دلار در سال است. با این حال بورسیه تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی و افرادی که توانایی مالی زیادی ندارند، ولی علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند، در نظر گرفته شده است.

بازار کار فعال پس از فارغ‌التحصیلی

خیلی‌ها به این رسیده‌اند که تجربه زندگی در خارج از کشور، صرف نظر از یادگیری مهارت‌های زبانی، باعث متمایز شدن آنها از دیگر فارغ‌التحصیلان جدید در بازار کار می‌شود. لی زینگچن (Lee Zingchen) دانشجوی چینی روابط بین‌المللی می‌گوید تحصیلات ویژه‌ی او در روسیه، او را از دیگر کارجویان در کشورش متمایز می‌کند.

او می‌گوید: «پس از فارغ‌التحصیلی به چین برمی‌گردم. جایی که تقاضا برای کارشناسان تبادل فرهنگ و آموزش با توجه به رشد روزافزون اقتصادی، بسیار زیاد است. مطمئنم که می‌توانم در رابطه با روابط روسیه و چین کار پیدا کنم». « در روسیه یک دوره آموزش زبان روسی در مرکز «روسی به عنوان یک زبان خارجی» دانشکده عالی برنامه‌های آموزشی بین المللی گذراندم و آنجا بود که طی شش ماه توانستم زبان روسی‌ام را از این رو به آن رو کنم».

لازم به ذکر است که دانشگاه‌های روسیه از طریق برنامه‌های دانشگاهی، برنامه‌های بسیار خوبی برای آموزش زبان روسی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند و دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیلات تکمیلی آماده می‌کنند. از این رو تکیه گاه دانش موسسه اعزام دانشجو به روسیه ، راهنمایی های لازم را برای دانشجویان فراهم آورده است.

اوتا هاتاکاوا (Uta Hatakawa)، دانشجوی 22 ساله ژاپنی در رشته‌ی زبان و مطالعات روسی، می‌گوید این رشته را وقتی در SPbPU تحصیل می‌کرد انتخاب کرده است: «من به یادگیری یک زبان خارجی دیگر به غیر انگلیسی علاقمند بودم. امیدورام مهارت‌های روسی، به من در پیدا کردن کار در یک شرکت بین‌المللی کمک شایانی کند». «خوشحالم که اینجا زندگی می‌کنم و دوستان زیادی در میان دانشجویان روسی پیدا کرده‌ام. آنها مهربان و خوش‌فکر هستند».

دانشگاه های رتبه بالای روسیه و دوره های آموزشی به زبان انگلیسی

قیمت‌های رقابتی، کیفیت آموزش و پرورش را کاهش نمی‌دهد. در میان دانشگاه‌هایی برتر روسیه می‌توان SPbPU (داشنگاه پلی‌تکنیک سنت پترزبورگ) را نام برد که در سال‌های اخیر در رشته‌های STEM از جمله فن‌آوری‌های انرژی، فناوری نانو، مهندسی صنایع و عمران و محیط‌زیست گوی رقابت را از دیگر دانشگاه‌ها ربوده است. دانشجویان SPbPU همچنین می‌توانند بین تحصیل به زبان انگلیسی یا روسی انتخاب کنند و یا در برنامه‌های معتبر دو مدرکه‌ی بین‌المللی با دانشگاه‌های نخبه خارجی مانند دانشگاه لندن در انگلستان، دانشگاه تکنولوژی لاپینرنتا در فنلاند، دانشگاه تکنولوژی برندنبرگ در آلمان و دانشگاه لایبنیتس هانوفر آلمان ثبت نام کنند.

راهی نوین برای سفر کردن به روسیه

خیلی‌ها پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، به منظور دستیابی به یک هدف مهم‌تر و امکان سفر کردن در تعطیلات، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند. سنت پترزبورگ نیز دقیقا یک مقصد گردشگری جذاب است. جاذبه‌های گردشگری واقعا خیره‌کننده‌ای نزدیک به سنت پترزبورگ وجود دارد مانند قصر پوشکین با شکوه و یا جمهوری کارلینا، مقصد توریستی محبوب در شمال غربی روسیه که به نام «سرزمین هزاران دریاچه» شناخته شده است.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : تحصیل در روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 248 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 13:02